donderdag 3 september 2009

Zodat ik het nageslacht, elk nieuw kind, kan verhalen van de macht van uw arm.

Psalm 71:18
“God, u onderwees mij van jongs af aan, en steeds nog vertel ik uw wonderen. Nu ik oud en grijs ben, verlaat mij niet, o God, zodat ik het nageslacht, elk nieuw kind, kan verhalen van de macht van uw arm.”

Gods trouw overstijgt de generaties. Elk nieuw geslacht leert Hem persoonlijk kennen. Ken je nog de vreugde van de ontdekking, dat God je Vader is? Weet je nog het gevoel dat je had, toen je voor het eerst ontdekte dat Hij je niet veroordeelt? ‘U onderwees mij van jongs af aan’, zegt David. Het staat er niet bij, maar dat gebeurde door zijn ouders en grootouders. Isaï en Boaz hebben hem vast verteld over Naomi en Ruth en over vele andere gebeurtenissen. Wat een geweldige zegen als je aan je kinderen en kleinkinderen mag doorgeven, wat God in je leven heeft gedaan.