vrijdag 16 oktober 2009

Bij de veelheid van mijn gedachten in mijn binnenste verkwikten uw vertroostingen mijn ziel.

Psalm 94:19
“Wie treedt voor mij op tegen de slechtaards? Wie stelt zich voor mij tegen de bedrijvers van ongerechtigheid? Indien de HERE mijn hulp niet was geweest, mijn ziel zou bijna in de stilte gewoond hebben. Als ik dacht: Mijn voet wankelt dan ondersteunde mij uw goedertierenheid, o HERE. Bij de veelheid van mijn gedachten in mijn binnenste verkwikten uw vertroostingen mijn ziel.”

De meeste strijd speelt zich af in onze gedachten. Daar zitten bolwerken die geslecht moeten worden. Leugens, beschuldigingen, aanklachten en bedreigingen, ze zijn er in alle soorten en maten. Maar wat een zegen als daar ook de vertroostingen van de Heer zijn, en die zijn er altijd. Wanneer slechtaards ons bedreigen, dan is de Here onze sterkte. Zijn trouw is ons pantser. Het tijdelijke van de bedreigingen valt weg in het perspectief van de eeuwige vertroosting. Mocht vandaag je voet wankelen, zorg dan dat je de vertroostingen van de Heer paraat hebt. Daar zijn ze voor.