woensdag 7 oktober 2009

Ja, Ik zal hem tot een eerstgeborene stellen, tot de hoogste van de koningen der aarde.

Psalm 89:27
“Maar mijn trouw en mijn goedertierenheid zullen met hem zijn, en door mijn naam zal zijn hoorn verhoogd worden; ook zal Ik zijn hand leggen op de zee, en zijn rechterhand op de stromen. Hij zal tot Mij zeggen: Gij zijt mijn Vader, mijn God en de rots van mijn heil. Ja, Ik zal hem tot een eerstgeborene stellen, tot de hoogste van de koningen der aarde.”

Wat is dit toch een prachtige psalm. Maar je moet wel een profetische bril op zetten. Het gaat over de Here Jezus en de liefde tussen de Vader en de Zoon. God zegt: Ik zal Hem tot een eerstgeborene stellen. Dat gaat niet over de geboorte uit Maria, maar over de geboorte uit de dood. Opnieuw geboren worden is opstaan uit de dood. Jezus heeft dat gedaan, als eersteling, als eerstgeborene. Hij heeft de eerste plaats gekregen en de naam boven alle naam, zodat Hij de hoogste is in de hemel en op de aarde. De hoogste zal Hij zijn van de koningen der aarde. En steeds weer mag je dan bedenken, dat Hij Zijn naam, Zijn macht, Zijn positie deelt met Zijn gemeente, die Zijn lichaam is. Wij zijn in Hem net zo gezegend, net zo geliefd en net zo uitverkoren als Hij. Als je beseft wie Hij is, zul je beseffen wie je bent in Hem.