woensdag 28 oktober 2009

Loof de HERE, mijn ziel, en al wat in mij is

Psalm 103:1
“Van David. Loof de HERE, mijn ziel, en al wat in mij is, zijn heilige naam; loof de HERE, mijn ziel, en vergeet niet een van zijn weldaden;”

Ik geef vandaag het commentaar op dit vers door van John Stevenson:
‘Al wat in mij is.’ Laat je bewustzijn de HERE loven, door onverdeelde trouw. Laat je beoordeling Hem loven, door beslissingen die overeenstemmen met Zijn woord. Laat je dromen Hem loven, door zuivere en heilige overpeinzingen. Laat je gevoelens Hem loven, door te verlangen naar wat Hij verlangt. Laat je wensen Hem loven, door alleen Zijn eer te zoeken. Laat je geheugen Hem loven, door geen van Zijn zegeningen te vergeten. Laten je gedachten Hem loven, door na te denken over Zijn volmaaktheden. Laat je hoop Hem loven, door uit te zien en te verlangen naar Zijn komende glorie. Laat elk van je gedachten Hem loven, door trouw, elk van je woorden door waarheid en elk van je daden door zuivere toewijding.