vrijdag 2 oktober 2009

Maar Gij, Here, zijt een barmhartig en genadig God, lankmoedig en rijk aan goedertierenheid en trouw.

Psalm 86:15
“O God, overmoedigen maken zich tegen mij op, een bende van geweldenaars staat mij naar het leven, zij stellen U niet voor hun ogen. Maar Gij, Here, zijt een barmhartig en genadig God, lankmoedig en rijk aan goedertierenheid en trouw.”

Maar, echter en nochtans, zijn vaak woorden van geloof. Ik zie dit, maar geloof dat. Ik ervaar zus, echter geloof zo. Ik neem afbraak waar, nochtans geloof ik in zegen. Er zijn in de bijbel vele voorbeelden te vinden van mensen die ondanks alles hun vertrouwen uitspraken in God. Dat houdt je hart op God gericht. Spreek waarheid uit, zodat het goede zaad in je hart valt. Wanneer je steeds je ongeluk verkondigt, zaai je zaad wat in je hart je geloof vernietigt. Bij de Here Jezus stond een bende boosdoeners tegen Hem op, Hij werd zelfs door hen gemarteld, bespot en gehoond. Nochtans bad hij voor zijn vijanden. Hij hield Zijn oog op God gericht. Hij bleef ondanks alles Gods barmhartigheid en genade verkondigen. God is ook vandaag rijk aan goedertierenheid en trouw. Hij heeft Zijn oog op jou gericht, want je bent Zijn geliefde zoon of dochter. Zorg ervoor dat jouw oog ook op Hem is en laat je daar niet van afbrengen.