zaterdag 3 oktober 2009

Met mijn uitverkorene heb Ik een verbond gesloten

Psalm 89:3
“Van de gunstbewijzen des HEREN wil ik altoos zingen, van geslacht tot geslacht zal ik uw trouw met mijn mond verkondigen. Want ik zeide: Voor eeuwig wordt de goedertierenheid gebouwd; in de hemel bevestigt Gij uw trouw. Met mijn uitverkorene heb Ik een verbond gesloten, aan mijn knecht David heb Ik gezworen: Voor altoos zal Ik uw nakroost bevestigen, en uw troon bouwen van geslacht tot geslacht.”

David was een man naar Gods hart. Met hem sloot God een verbond: zijn koningschap zou voor eeuwig zijn. Geestelijk gezien is dat verbond gesloten met Christus. Hij is Davids zoon die voor God een eeuwig huis bouwt. De gelovigen zijn het nageslacht van Christus. Zij worden door God voor altijd bevestigd. God bouwt door ons heen een troon voor Zijn geliefde Koning. In de hemel wordt dit verbond bevestigd en wij rusten in Zijn trouw. Daarom zingen we van Gods gunstbewijzen. Hij heeft het verbond gesloten en bevestigd. Het is door Zijn genade dat we leven en gezegend worden.