dinsdag 13 oktober 2009

Want Gij, HERE, hebt mij verheugd door uw daden, over de werken uwer handen zal ik jubelen.

Psalm 92:4
“Het is goed de HERE te loven, uw naam psalmen te zingen, o Allerhoogste, in de morgenstond uw goedertierenheid te verkondigen, en uw trouw in de nachten, op het tiensnarig instrument en op de harp, bij snarenspel op de citer. Want Gij, HERE, hebt mij verheugd door uw daden, over de werken uwer handen zal ik jubelen.”

Is dit het begin van uw dag, het verkondigen van Gods goedheid? Of begint u uw dag met vragen en klagen? Waar ben je op gericht als je ’s morgens je ogen weer open doet? Waar wil je op gericht zijn de rest van de dag? In de morgenstond of in de nachten, elk moment is goed om de Heer te loven. Om uit te spreken dat Hij een goede God is, een lieve Vader. Om wat Hij gedaan heeft kun je juichen, om wie Hij is nog veel meer. Zijn trouw en liefde, zijn goedheid en genade omringen ons. ‘Ik ben met je’, heeft de Heer gezegd, dat moet voldoende zijn.