zaterdag 10 oktober 2009

Zijn trouw is schild en pantser.

Psalm 91:4
“Ik zeg tot de HERE: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw. Want Hij is het, die u redt van de strik des vogelvangers, van de verderfelijke pest. Met zijn vlerken beschermt Hij u, en onder zijn vleugelen vindt gij een toevlucht; zijn trouw is schild en pantser.”

Het zijn niet zozeer Gods vleugels waar we vertrouwen in hebben om onder te schuilen, maar het is Zijn trouw. Zijn vleugels zijn sterk genoeg, maar wil Hij me wel beschermen? Ben ik niet te slecht? Heb ik het niet verprutst? Het antwoord is: ja. Je bent te slecht en je hebt het verprutst, maar je veiligheid ligt niet in je gedrag, maar in Gods trouw. Hij heeft je verlost van schuld. Hij heeft je straf gedragen. Nooit meer zal je gedrag de liefde van God in de weg staan. Nooit kun je de trouw van God teniet doen. God is trouw aan zichzelf. Hij heeft een belofte van trouw gegeven en kan zichzelf niet verloochenen. Dus als de vijand je aanvalt, gebruik dan dit schild en pantser. Probeer je niet te verschuilen achter je eigen goedheid of gerechtigheid, maar schuil achter Gods trouw. Spreek uit dat Hij je schild en pantser is, zodat je hart wordt gerustgesteld. Soms zitten er meer ´vijanden´ in je eigen gedachten, doordat je religieus bent geprogrammeerd, dan dat er werkelijk voor je staan.