zondag 22 november 2009

Ik ben verstandiger dan al mijn leermeesters, want uw getuigenissen zijn mij tot overdenking.

Psalm 119:99
“Uw gebod maakt mij wijzer dan mijn vijanden, want het is altoos bij mij. Ik ben verstandiger dan al mijn leermeesters, want uw getuigenissen zijn mij tot overdenking. Ik heb meer inzicht dan de ouden, want ik bewaar uw bevelen.”

De wijsheid van God is ons gegeven door de Heilige Geest. De diepste geheimen van Gods hart worden ons daardoor geopenbaard. Geen menselijke kennis kan daar tegenop. De wijsheid van de wereld is dwaasheid bij God. Wanneer wereldse gedachten zich opdringen, zet Gods waarheid alles in het licht. Wanneer ons gevoel ons aanklaagt, is er Gods wijsheid om dat te herstellen. Gods wijsheid is net als de waarheid een persoon. Het is Jezus zelf, die Gods wijsheid en waarheid is. Hij is aan ons gegeven en woont in ons door de Heilige Geest. We zijn door Hem en in Hem wijzer en verstandiger en hebben veel meer inzicht dan de grootste geleerden van deze aarde. De vraag is: waarmee voed je je gedachten?