maandag 23 november 2009

Mijn hulp is van de HERE, die hemel en aarde gemaakt heeft.

Psalm 121:2
“Een bedevaartslied. Ik hef mijn ogen op naar de bergen: vanwaar zal mijn hulp komen? Mijn hulp is van de HERE, die hemel en aarde gemaakt heeft. Hij zal niet toelaten, dat uw voet wankelt, uw Bewaarder zal niet sluimeren. Zie, de Bewaarder van Israel sluimert noch slaapt.”

Een bedevaartslied, dat gezongen werd op weg naar Jeruzalem. Maar dan moest je wel door die gevaarlijke bergen vol gevaar. Wie zal je helpen? Een psalm om jezelf moed in te zingen door de waarheid uit te spreken. De dreiging kan nooit groter zijn dan de belofte van God om te helpen. Hij is de almachtige schepper, Hij is mijn helper, Hij is mijn Vader. Wij hoeven niet meer naar God toe te gaan, Hij is naar ons gekomen en woont in ons door de Heilige Geest. Wanneer ons leven wordt bedreigd, mogen we weten en uitspreken dat we in Hem meer dan overwinnaar zijn. Vervolging of benauwdheid kunnen ons niet scheiden van de liefde van God. Wanneer we ons overgeven aan die liefde, zijn we onaantastbaar.