maandag 21 december 2009

Vertrouwt niet op edelen, op een mensenkind, bij wie geen heil is;

Psalm 146:3
“Halleluja. Loof de HERE, mijn ziel. Ik zal de HERE loven, mijn leven lang, mijn God psalmzingen, zolang ik nog ben. Vertrouwt niet op edelen, op een mensenkind, bij wie geen heil is; gaat zijn adem uit, dan keert hij weder tot zijn aarde, te dien dage vergaan zijn plannen.”

Er zijn heel veel kundige mensen en ze kunnen veel voor je betekenen, maar geen enkel mens kan je heil bieden. Waar moet je heen om eeuwig heil te krijgen? Geen mens is daartoe in staat. Zelfs de beste pogingen schieten tekort. Je brengt jezelf onder een vloek als je op een mens vertrouwt, zelfs als je op jezelf vertrouwt voor je heil. Heil betekent heelmaking en daar is een Heiland voor nodig. De Here Jezus is die Heelmeester en Hij schenkt zijn heil gratis aan iedereen. Geen voorwaarden, geen tegenprestatie, maar uit liefde voor jou verlost Hij je uit alle ellende. Wanneer je hebt ontdekt wat Jezus voor jou heeft gedaan, dan is het geen wonder dat je uitroept: ‘Halleluja. Loof de HERE, mijn ziel. Ik zal de HERE loven, mijn leven lang.’