vrijdag 16 april 2010

Mijn vaders beminde zoon, mijn moeders lieveling

Spreuken 4:3 
“Ik was mijn vaders beminde zoon, mijn moeders lieveling.”

Wat is dat prachtig, als je dat zeggen kan. Je zo geliefd weten door je vader en je moeder. Bemind en geliefd, wie wil dat niet zijn? De waarheid is, dat we dat bij God zijn. Hij is onze Vader en wij zijn Zijn geliefde kinderen, we zijn Zijn beminden. Die liefde wordt uitgedrukt door wat Jezus voor ons deed aan het kruis. Hij drukte daar zijn liefde voor ons uit. Niet omdat we perfecte kinderen zijn, maar geliefde kinderen. Gods liefde hangt niet af van ons gedrag. De belangrijkste les die we kunnen doorgeven aan onze eigen kinderen is, dat liefde niet verdiend kan worden, of betaald met gedrag. Juist als we fouten maken, helpt het om te weten dat we Gods geliefde kinderen zijn. Dat verandert nooit. Wat een genade. Naar zo’n Vader of Moeder wil je wel luisteren lijkt me. Alles wat Hij zegt, komt voort uit liefde en wordt omringd door liefde.