zaterdag 29 mei 2010

Een hart dat op het kwade zint

Spreuken 6:18 
“Een hart dat op het kwade zint, voeten die zich naar de misdaad reppen.”

We hebben het over de zeven dingen die God haat. Hier komt het hart ter sprake. Wat gebeurt er in je binnenste? Daar ontkiemt het gezaaide zaad. Kwaad gedrag komt voort uit kwade gedachten en die worden gezaaid en geprikkeld door je oog te richten op jezelf. De hebzucht en het egoïsme komen dan boven drijven. Je voelt jezelf tekort gedaan en bent jaloers. De kwade plannen worden je als het ware aangereikt en als je eraan toegeeft, beginnen je voeten naar de misdaad te reppen. God haat deze dingen, omdat het niet nodig is en omdat de duivel je zo in zijn greep heeft gekregen. God stelt er iets tegenover. Hij zegt: ‘Ik ben je Vader en ik weet wat je nodig hebt. Geloof dat Ik voor je zorg, zoek Mij en al het andere komt vanzelf. Geloof dat je in Mij geplant bent door de rechtvaardigheid van Christus. Je staat op het fundament van genade als je in Hem gelooft. Dat is je bron van zegen en geluk. Laat je niet misleiden.