zondag 27 juni 2010

Ik moest een vredeoffer brengen

Spreuken 7:14 
“Ze zegt: ‘Ik moest een vredeoffer brengen, vandaag heb ik mijn geloften ingelost.”

De kus is gegeven en nu komt de verklaring: de vroomheid druipt van deze leugen af. Herinner je nog dat elke vrome geest ook en altijd een onreine geest is? Veel vrome geesten zijn de kerk binnengedrongen. Zodra het een beetje gelovig klinkt, nemen de meeste mensen genoegen met een verklaring. Soms zijn ze zelfs onder de indruk van de toewijding van deze mensen. Het is een van de sterkste listen van de boze om mensen met vroomheid om de tuin te leiden. Bidden maakt altijd veel indruk en zeggen dat je zo trouw naar de kerk gaat. Ik kijk liever naar het leven van de mensen, naar hun gezinnen, naar hun kinderen, naar hun huis. Daar kun je zien hoe iemand is, niet in de kerk.