vrijdag 23 juli 2010

Bij mij vind je beraad en overleg

Spreuken 8:14 
“Bij mij vind je beraad en overleg, ik heb inzicht, ik heb kracht.”

Mooi hè, God zegt: ‘Bij mij vind je alles wat je nodig hebt.’ Overleg, inzicht en kracht zijn overvloedig aanwezig. Al Gods schatten zijn beschikbaar voor Zijn kinderen. Maar we moeten beseffen dat vernieuwing van denken nodig is, om deze weg te gaan. Willen we wel geleid worden? Willen we wel inzicht van een ander krijgen? Willen we wel onze eigen wegen verlaten en op Gods weg wandelen? Soms is het moeilijk je ervaring en geleerdheid aan de kant te schuiven en op God te vertrouwen. Maar wie het doet, merkt dat hij wijs handelt. De kracht van Gods woord werd zichtbaar in de schepping en die kracht werkt nog steeds. Wie Gods woord ter harte neemt, ontvangt kracht om het uit te voeren.