maandag 12 juli 2010

Mensen, tot jullie roep ik

Spreuken 8:4
“Mensen, tot jullie roep ik, ik richt mij tot iedereen.”

Veel mensen roepen naar God met verwijt in hun stem: waarom, waarom, waarom? Maar het roepen van God naar de mens wordt niet gehoord. God roept en Hij richt zich tot iedereen. Bij God is geen willekeur, de een wel en de ander niet. God is voor iedereen dezelfde. Zijn leven en zijn zegen is voor iedereen op grond van bekering en geloof. Stop met proberen goed genoeg te worden voor God – het lukt je nooit. Stop met proberen geen fouten te maken – je zult falen. Stop met je schuldig te voelen over je onvolmaaktheid – het helpt je niets. Het enige wat God van je vraagt is te luisteren naar zijn genade: Ik heb het voor jou volbracht. Ik geef je gerechtigheid, ik geef je vergeving, ik geef je zegen omdat Jezus het voor jou heeft betaald. En het is Gods eer om het je te schenken. Genade maakt Hem groot en geeft Hem alle eer.