dinsdag 18 januari 2011

Een betrouwbare getuige

Spreuken 14:25
"Een betrouwbare getuige redt levens, een valse getuige liegt en bedriegt."

Jezus Christus wordt in de Bijbel de getrouwe getuige genoemd. Hij is de redder van levens. Hoe wrang is het dan dat Hij zelf op grond van onbetrouwbare getuigen ter dood werd veroordeeld. Maar daarin zie je meteen de liefde van God voor de wereld. Hij liet zich vernederen om ons te verhogen. Hij liet zich veroordelen om ons vrij te spreken. En nu is Hij nog steeds de getrouwe getuige, de eerstgeborene uit de dood en de koning van alle koningen. Wat Hij zegt is de waarheid. Zijn getuigenis over ons is o.a. dit: ‘Ik heb jou gered voor eeuwig. Je komt niet in het oordeel. Je bent Gods geliefde kind. Ik heb jou bekleed met Gods gerechtigheid. Je deelt in Mijn eeuwige erfenis. Ik zal je nooit veroordelen, vergeten of verlaten, zelfs niet als je mij ontrouw bent. Je bent meer dan overwinnaar door mij. Je bent voor Mijn Vader net zo kostbaar als ikzelf. Je bent mijn broer, mijn zus en daar ben ik trots op. Al mijn beloftes aan jou zal Ik ten uitvoer brengen.’