zondag 23 januari 2011

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid

Spreuken 14:30
“Een tevreden geest geeft een goede gezondheid, jaloezie knaagt aan je botten.”

Je geest is niet hetzelfde als je verstand, juist niet. Je geest communiceert met Gods Geest en je verstand communiceert met je zintuigen. De informatie die geest en verstand moeten delen, zorgt voor de problemen. Ze staan vaak recht tegenover elkaar. Je verstand zegt bijvoorbeeld: ‘Nu moet je in actie komen’, terwijl je geest zegt: ‘Nog niets doen, eerst wachten op Gods aanwijzingen.’ Als je volwassen wordt in je geloof, gaat je geest het steeds vaker winnen van je verstand en dat geeft rust. Dat heeft ook een uitwerking op je gezondheid. De stress verdwijnt en dat doet een mens goed. ‘Wees niet bezorgd’, zegt God vaak in de Bijbel en: ‘Ik weet wat je nodig hebt. Ik zorg voor je, want Ik ben je Vader. Mijn overvloed deel Ik met jou.’ Je hoeft niet jaloers te zijn, Ik weet wat Ik doe. Vertrouw Mij, dat is goed voor lijf en leden.