dinsdag 5 april 2011

Vrede of voedsel

Spreuken 17:1
“Beter een stuk droog brood en vrede dan een huis vol met voedsel en ruzie.”

Liever vrede dan ruzie, dat lijkt me logisch, maar tegen elke prijs? Zoals het hier staat kun je kiezen tussen wel of geen voedsel en dat kan ook betekenen wel of geen inkomen. Voor die keuze staan we gelukkig niet. Jezus heeft voor ons de weg geopend naar vrede en geluk met overvloed. Wanneer we Gods gerechtigheid zoeken [alles wat Jezus ons gegeven heeft] dan krijgen we alles erbij wat ons leven overvloedig maakt. Vrede in je leven en vrede in je huis, dat is wat we van God hebben ontvangen. ‘Vrede zij u, mijn vrede geef ik u, mijn vrede laat ik u.’ Jezus is onze vrede en van daaruit leven we. God zegent ons met overvloed zodat we ervan kunnen genieten en het met anderen kunnen delen.