donderdag 17 mei 2012

Een onuitstaanbare vrouw

Spreuken 30:23a
“Een onuitstaanbare vrouw die een man vindt,”

Een vrouw die onuitstaanbaar is, staat dus altijd aan en niet op een prettige manier. Ik kan me dat niet voorstellen, want ik heb een lieve vrouw, maar er schijnen vrouwen te bestaan die je het liefst achter het behang zou willen plakken. En toch is er een man geweest die in haar de ideale partner heeft gevonden. We zeggen dan: ‘Die moet wel wanhopig geweest zijn.’ Maar alle gekheid op een stokje, de gemeente van Jezus is zo’n vrouw, onuitstaanbaar verknoeid door de zonde en toch noemt Jezus haar: ‘Mijn oogappel, Mijn halssieraad, Mijn liefste.' Hij ziet in haar en dus ook in jou en mij, Zijn gelijke. Degene waarvoor Hij bereid was te sterven. Hij wil altijd bij haar zijn en zal haar nooit begeven of verlaten. Als daar de aarde niet van schudt, weet ik het niet meer. Voor mij is het een wonder, dat God in Zijn ontfermende liefde naar ons heeft gezocht en naar ons heeft omgezien. Hij heeft ons voor altijd de Zijne gemaakt.