vrijdag 1 juni 2012

Mijn zoon die ik gedragen heb

Spreuken 31:2
“Mijn zoon, die ik gedragen heb, mijn zoon, voor wie ik geloften heb gedaan, wat zal ik je zeggen?”

Een moeder is een unieke persoon in je leven. In haar schoot ben je gevormd en zij heeft je gedragen. Zij voelde je groeien, zij voelde je eerste bewegingen. Zij was met je verbonden, letterlijk, haar leven stroomde door jou tot je werd geboren en van haar werd losgemaakt. Dat losmaken van haar lichaam zou later een losmaken worden van haar zorg en opvoeding. Je komt op eigen benen te staan en een goede moeder beseft dat en ze laat je opnieuw los. Maar voor je je eigen leven helemaal oppakt, krijg je nog een keer een goede raad. Wat zeg je als je afscheid neemt, welke raad geef je mee? Toen Jezus afscheid nam zei Hij: ‘Zie, ik ben met je alle dagen.’ Dat zijn moederlijke woorden, vol liefde en bewogenheid.