donderdag 23 augustus 2012

God roept om je te zegenen

Trouw 1Thessalonicenzen 5:24
‘Hij Die u roept, is getrouw: Hij zal het ook doen.’

Door wie ben jij het laatst geroepen? Meestal wordt er iets van ons verlangd als we worden geroepen. Maar het roepen van God is anders. Hij roept om te geven. Hij geeft je zijn woord en zegt erbij dat Hij het ook zeker zal doen. Zo wil ik wel geroepen worden. Niet om te horen wat ik fout doe, of wat er van me verlangd wordt, maar om te horen dat ik iets krijg en dat het zeker zal gebeuren. Dat is het roepen van de genade, God roept je toe: ‘Ik zal je redden. Ik zal je helpen. Ik zal je genezen. Ik zal me over je ontfermen. Ik zal je beschermen. Ik zal bij je zijn als anderen je verlaten. Ik zal je wonden verzorgen en helen. Ik zal je zegenen. Ik zal je vijanden verslaan. Ik zal je liefhebben en koesteren.’ Hoe heerlijk is het als God je bij je naam roept om je overvloedig te geven wat je nodig hebt. God roept niet om hulp, maar om te helpen.