zaterdag 15 september 2012

De Here heeft je vijand overwonnen

Wanhoop Hebreeën 13:5-6
‘Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten. Daarom kunnen wij met vertrouwen zeggen: De Here is mij een helper, ik zal niet vrezen; wat zou een mens mij doen?’

Toen de herdersjongen David tegenover de reus Goliath stond, wist hij een ding zeker: God zal mij als overwinnaar uit deze strijd leiden. Goliath vervloekte David in de naam van zijn goden. Maar David zei: "U komt op mij af met een zwaard, een speer en een schild, maar ik kom in de naam van de HERE van de hemelse legers en van Israël; dezelfde God Die u hebt beledigd. De HERE zal u vandaag overwinnen; ik zal u doden en uw hoofd afhakken. De hele wereld zal weten dat er een God is in Israël! En Israël zal leren dat de HERE niet afhankelijk is van wapens om Zijn plannen uit te voeren; onze God heeft de strijd volledig onder controle! Hij zal u in onze macht geven!" David zegt: ‘God gaat jou overwinnen.’ En wij mogen zeggen: ‘Jezus heeft jou overwonnen.’ En in dat alles zijn we meer dan overwinnaar door Hem.