zondag 21 oktober 2012

Brood

Eeuwigheid Johannes 6:51
‘Ik ben het levende brood dat uit de hemel is gekomen. Wie van dit brood eet, zal altijd blijven leven. Het brood dat Ik voor het leven van de wereld zal geven, is mijn lichaam.’

Toen Israël op weg was naar het beloofde land Kanaän kreeg het elke dag manna te eten. Het was brood uit de hemel. God legde het elke dag voor Zijn volk neer, maar ze moesten het zelf oppakken, verzamelen en verwerken tot brood. Zo is het ook met Jezus. Hij is het levende brood, het levendmakende brood. God heeft het voor ons klaargelegd, maar wij moeten het oppakken in geloof. Het feit dat het er ligt heeft geen effect op je leven. Het feit dat Jezus voor je gestorven is en opgestaan, zal geen enkel effect hebben, als je die waarheid niet tot je neemt en daaruit leeft. Je moet het brood eten, het moet in je zitten, je helemaal vullen. Alles in je leven is afgestemd op Jezus. Wat heeft Hij me gegeven, wat ga ik ermee doen. Hoe pas ik toe wat ik geloof? Niet letten op wat je ziet of voelt, maar leven uit het geloof van wat je hebt begrepen over Jezus. Door Zijn bloed ben ik gerechtvaardigd, door Zijn striemen genezen. Zijn Geest vervult mij. Hij leidt mij in de waarheid, Gods woord. Wat een heerlijk brood.