woensdag 21 november 2012

God verlaat jou nooit

Trouw Genesis 28:15
‘En zie, Ik ben met u en Ik zal u behoeden overal waar gij gaat, en Ik zal u wederbrengen naar dit land, want Ik zal u niet verlaten, totdat Ik gedaan heb wat Ik u heb toegezegd.’
Onze God is trouw zelfs als wij ontrouw zijn. Hij is onverdiend trouw. Dat is pure genade. God is trouw in wat Hij zegt, Zijn woord houdt stanbd in eeuwigheid en zal doen waartoe het gezonden is. Gods trouw is de hele Bijbel door te zien en mondt uit in het optreden van Jezus aan het kruis. Daar werd Gods liefde en trouw bewezen aan de wereld. Jezus, Gods Zoon, zegt bij Zijn afscheid tegen Zijn discipelen: ‘En zie, Ik ben met u, alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld.’ Jezus belooft trouw te zijn en trouw te blijven. We kunnen rusten in Zijn trouw. Het moet voor Jacob, die op de vlucht was na zijn bedrog, een hele troost geweest zijn dat God Zijn trouw aan hem beloofde. Trouw verdien je niet, dat krijg je van God, omdat Hij trouw is, blijft Hij trouw. Hij zal je nooit verlaten.