donderdag 10 januari 2013

Gods liefde verlies je nooit

Depressie Jesaja 43:2
‘Moet je door het water gaan-ik ben bij je; of door rivieren-je wordt niet meegesleurd. Moet je door het vuur gaan-het zal je niet verteren, de vlammen zullen je niet verschroeien.’

Er zijn heel wat christenen gedood door water of vuur vanwege hun liefde voor Jezus. Mensen worden gemarteld en gedood omdat ze er openlijk voor uitkomen christen te zijn en te blijven. Daar gaat deze tekst dus niet over, maar voor wie geldt dan deze belofte? Het antwoord is Jezus. Hij zou alle aanslagen op zijn leven overleven, te beginnen met de kindermoord in Bethlehem. God was Zijn beschermer, zodat Hij uiteindelijk vrijwillig Zijn leven kon afleggen aan het kruis. Maar zelfs de dood had geen vat op Hem, het vuur van de hel verteerde Hem niet, omdat God door Hem de hele wereld wilde redden. Ja, God kan mensen sparen en bewaren tegen water, vuur, of welke andere ramp ook en dat is gebeurd. Maar uiteindelijk gaat het om Jezus. In Hem zijn we veilig. Paulus zegt: ‘Ze kunnen me alles afnemen, maar niet mijn geloof, niet mijn ziel.’ Veel mensen hebben hun leven niet lief tot in de dood. Zij zijn degenen die de wereld hebben overwonnen. Niets en niemand kon hen scheiden van de liefde voor Jezus. God is met ons, Hij is onze veiligheid, Zijn genade en liefde zijn als een schild om ons heen. Misschien verliezen we ons lichaam of ons bezit wegens de haat van de wereld tegen Jezus. Maar niemand kan ons scheiden van Zijn liefde.