dinsdag 8 januari 2013

Je zonden zijn weggedaan

Veroordeling Jesaja 43:25
‘Ik, Ik ben het, die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet.’

Heel veel christenen denken dat het grootste probleem in hun leven zonde is. Ze strijden ertegen en doen hun best niet te zondigen. Daarbij zijn ze alleen met zichzelf en hun zonde bezig en vergeten te genieten van Gods genade. God heeft onze overtredingen weggedaan, zover het westen is van het oosten. Hij gedenkt onze zonden niet meer. Jezus heeft ons verlost uit de macht van de zonde door ons mee te nemen in Zijn dood. Met Hem zijn we gekruisigd, gestorven en begraven. De zondaar is dood en de zonden vergeven. Door de opstanding zijn we rechtvaardig voor God. Zijn eer staat op het spel als we dit ontkennen. Wie zich na Jezus’ opstanding nog een zondaar noemt, doet God tekort. We zijn nieuwe scheppingen die door de Geest levend worden. Alles wat we in zonde hebben geleerd, moeten we afleren en afleggen. Dat doen we door te beseffen dat we er vrij van zijn. De zonde heerst niet langer over ons, mag dat ook niet. We zijn in dienst van de gerechtigheid gekomen, we leven uit genade. Het grootste probleem in het leven van een christen is ongeloof. Het is moeilijk te geloven dat God onze tekortkomingen niet langer toerekent, maar dat Hij ons toerekent wat van Jezus is. Eer God door te belijden dat je een kind van God bent en dat je overtredingen zijn uitgedelgd.