dinsdag 19 februari 2013

God vergoedt wat de vijand roofde

Vervulling Joël 2:19
'Hij zei tegen hen: ‘Ik geef je weer voedsel: koren, wijn en olie, in overvloed. Geen volk zal je nog verachten.'

Sommige mensen menen dat de duivel alles moet teruggeven wat hij heeft geroofd, maar God zegt: “Ik geef je weer.” God laat het herstel van zijn volk niet aan de tegenstander over, dat doet Hij zelf. Hij heeft het al gedaan, het is volbracht. Opdat je waarlijk vrij zou zijn, heeft Christus je vrijgemaakt. We hoeven slechts stand te houden en ons niet meer te laten beroven. De duivel is door Jezus overwonnen, uitgeschakeld, ontwapend, krachteloos gemaakt. Die waarheid moet je omarmen. Wanneer je nu nog het gevoel hebt dat je op enig gebied tekortkomt, hoef je alleen maar te zeggen: 'Mijn God zal voorzien, in overvloed. Geen vijand zal mij nog verachten.' Negeer die verslagen vijand en kijk alleen naar God die heeft beloofd: 'Ik zal voorzien.' Hij houdt altijd zijn woord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten