vrijdag 15 maart 2013

God heeft mij verlost

Eeuwigheid Psalm 49:15
'Maar God zal mijn leven verlossen uit de macht van het dodenrijk, want Hij zal mij opnemen.'

Wat gaat er een enorme rust uit van dit vers. Zelfs de dood jaagt geen angst meer aan. Als deze psalm wordt gedicht, moet Jezus nog op aarde komen, het verlossingswerk ligt dan nog in de toekomst, maar toch is er al de zekerheid en de rust van de verlossing. Jezus legt op zijn wandeling met de Emmaüsgangers uit wat er in de psalmen allemaal op Hem betrekking heeft en ik denk dat Hij dit vers ook heeft genoemd. Jezus wist als geen ander dat het dodenrijk Hem zou opnemen, maar Hij wist ook dat God Hem zou verlossen en opnemen. Voor ons heeft de dood geen dreiging meer, want wie Jezus toebehoren, zullen de dood niet zien. We zijn overgegaan van de dood in het leven. Bij de dood van Lazarus zegt Jezus: 'Wie in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven.' Dat is onze toekomst. Wanneer machten van de dood ons bedreigen, mogen we met vertrouwen zeggen: 'God heeft mijn leven verlost uit de macht van het dodenrijk, Hij zal mij opnemen.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten