woensdag 10 april 2013

Bij U ben ik veilig

Vijanden Psalm 27:5-6
'Want Hij doet mij schuilen in Zijn hut in dagen van onheil. Hij verbergt mij in het verborgene van Zijn tent, Hij plaatst mij hoog op een rots. Nu heft mijn hoofd zich omhoog boven mijn vijanden, die mij omringen.'

Wat een prachtige woorden van David in deze psalm. Hij vertelt ons wat de Heer doet als de dagen van onheil naderen. Drie keer Hij. Hij doet mij schuilen, Hij verbergt mij, Hij plaatst mij hoog op een rots, zodat ik over mijn belagers heen kan zien. Met andere woorden, God laat ons verder kijken dat het onheil, er overheen. Hij laat ons zien wat er daarna komt en neemt onze angst weg. Die vijanden zijn maar tijdelijk, het onheil gaat over. De storm zal gaan liggen en dan is de Heer daar nog steeds. Hij heeft ons erdoor gedragen. Wij hoeven niet sterk te zijn, dat is Hij. Hij draagt ons. Wij hoeven geen vijanden te verslaan, dat doet Hij. Het enige dat wij moeten doen, is weten wat Hij doet. Beseffen dat Hij sterk genoeg is, trouw genoeg is, om ons door alle onheil te leiden. We zien onze vijanden alleen van boven, zo maakt Hij van elke onheilsdag een dag van heil. In Zijn hut, in Zijn tent zijn we veilig en zien we alleen Hem die ons liefheeft en beschermt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten