maandag 3 november 2014

Waar het om draait

MattheĆ¼s 7:22
[22-23] ‘Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.’

Dit verhaal van Jezus kan mensen angstig maken. Heb ik wel het goede gedaan? Zal ik ook worden afgewezen? Angst voor het oordeel van God is er soms met de paplepel ingegoten. ‘Wacht maar’, zei mijn moeder dan, ‘op een dag moet je je verantwoorden.’ Ik was als kind niet zo braaf, maar om nu met Gods oordeel te dreigen, lijkt me niet het juiste opvoedmiddel. Overigens had ik een heel goede moeder en ze is nu bij de Heer. Waar gaat het dan om in het leven? Dat je Jezus kent. Dat je een relatie met Hem hebt, niet op basis van werken, maar op basis van geloof. We wandelen met Jezus en zijn blij met de werken die Hij heeft gedaan. In plaats van te zeggen: ‘Hebben wij niet .., gaan we zeggen: ‘U alleen hebt gedaan wat God behaagt. U alleen komt alle eer toe.’ De vruchten van ons leven komen voort uit het kennen of niet kennen van Jezus. Daar draait het alleen maar om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten