zondag 14 december 2014

Gods beeld hersteld

Johannes 17:26
'.. en Ik heb hun uw naam bekend gemaakt en Ik zal hem bekend maken, opdat de liefde, waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij en Ik in hen.'

De missie van Jezus was om het verknipte Godsbeeld te herstellen op aarde. De verblindheid die door de zonde was gaan heersen, had het zicht op God vertroebeld. God werd met angst gediend en de indruk was ontstaan, dat je Gods gunst moest verdienen met goede werken. Wie zich perfect aan de regels en wetten hield, zoals de Farizeeërs leerden, verdiende Gods zegen. Jezus zegt hier in Zijn gebed tot de Vader: ‘Ik heb Uw naam bekend gemaakt en zal dat blijven doen.’ De naam Abba, Vader, is Gods hoogste naam. Die geeft Zijn karakter en wezen weer. Gods liefde moet gaan heersen, in plaats van vrees. Jezus zegt: ‘Opdat de liefde in hen zij, waarmee U Mij liefhebt.’ Het doel van het evangelie is dat we door Jezus de Vader leren kennen. Genadig, barmhartig en goed. Gods verlangen is dat we Hem kennen. Daar heeft Hij alles voor over gehad. Laat je overtuigen van Gods liefde voor jou. Kijk naar Jezus, kijk hoe Hij reageerde op mensen die werden afgewezen en veracht. Hij ontfermde zich over hen en veroordeelde niemand. Zo is de Vader ook voor jou. Verwacht zegen in plaats van veroordeling, overvloed in plaats van tekort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten