maandag 17 augustus 2015

In alles ingewijd

Filippenzen 4:12
‘En ik weet wat het is vernederd te worden, ik weet ook wat het is overvloed te hebben; in elk opzicht en in alles ben ik ingewijd, zowel in verzadigd te zijn als in honger te lijden, zowel in overvloed te hebben als in gebrek te lijden.’

Vernederd worden, honger lijden, gebrek lijden horen niet thuis in Gods koninkrijk. Ze maken deel uit van het duivelse systeem van onderdrukking. Als volgeling van Jezus krijg je daarmee te maken. Jezus zei: ‘Ze hebben Mij vervolgd, ze zullen ook jullie vervolgen.’ En ook: ‘In de wereld lijd je verdrukking, maar houdt goede moed: Ik heb de wereld overwonnen.’ Wie met vervolging en onderdrukking te maken heeft vanwege Jezus, hoeft zich geen zorgen te maken. Paulus zegt: ‘Ik ben in alles ingewijd.’ Maar Paulus heeft ook Gods uitredding gezien, net als Petrus en vele anderen. Maar zelfs als je je leven zou verliezen vanwege het volgen en getuigen van Jezus, dan ben je niet in het nauw. Je lichaam kun je verliezen, maar je leven nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten