zaterdag 19 december 2015

Daar zien we naar uit

Lukas 21:9
‘En wanneer gij hoort van oorlogen en onlusten, laat u niet beangstigen. Want die dingen moeten eerst geschieden, maar dat is nog niet terstond het einde.’

In Psalm 2 wordt de vraag gesteld en beantwoord waarom de volken woelen. Het is wegens de Here en zijn gezalfde. De hele wereldgeschiedenis staat in dat teken. Het draait om de Here en zijn gezalfde. Je bent voor of tegen Hem. Je aanbidt of verwerpt Hem. Vaak niet eens bewust, misschien wel helemaal niet bewust. Maar de strijd van de volken op aarde wordt geestelijk aangestuurd. De komst van Jezus moet verhinderd worden, dus moet IsraĆ«l het ontgelden. Als Jezus niet kan worden gestopt, dan toch zijn volgelingen. Daarom worden christenen al eeuwenlang vervolgd, terwijl andere religies kwaadaardig hun gang kunnen gaan. Wanneer dit alles zijn hoogtepunt bereikt, is de komst van Jezus nabij. ‘Laat u niet beangstigen,’ zegt Jezus, ‘deze dingen moeten eerst geschieden.’ De aarde en haar volheid behoren de Here toe en zo zal het ook zijn. Wat ons betreft, we zijn Gods eigendom, gekocht en betaald met Zijn eigen bloed. We zijn veilig in Hem en worden door Hem beschermd. Misschien dat ons lichaam of ons bezit het moet ontgelden, maar onze ziel is veilig. Vervolging en verdrukking vanwege Jezus is normaal op deze wereld. Maar het is het einde niet. Het einde is dat alles zal zijn teruggebracht onder Gods heerschappij. Dat elke knie zal buigen en elke tong belijden dat Jezus Heer is. Daar zien we naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten