vrijdag 18 december 2015

Een boodschap met kracht

Handelingen 18:9
‘En de Here zeide in de nacht door een gezicht tot Paulus: Wees niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet;’

Soms denk je bij jezelf: ‘Ik kan maar beter mijn mond houden.’ Meestal doe je dat om ruzie te voorkomen, maar in het geval van Paulus zou dat juist verkeerd zijn. Hij moest prediken, hij moest verkondigen, daartoe was Hij door God geroepen. De boodschap van Paulus, dat Jezus de Christus is, was voor de joden zo belangrijk dat het verteld moest blijven worden. Zonder die boodschap bleven ze steken in het oude verbond onder de wet. Zonder de woorden van Paulus over Gods vergeving, liefde en genade, zouden ze het betere verbond missen. Ondanks de tegenwerking, vervolging en haat, moest Paulus doorgaan met verkondigen. Er zit heel veel kracht in Gods woorden, ze veranderen het denken van mensen en ze raken harten. Jezus is de afdruk van Gods wezen, wie Hem ziet heeft de Vader gezien. Paulus komt niet met veroordeling, hij leert de mensen niet dat ze slecht zijn en zich moeten verbeteren. Paulus brengt het evangelie van genade, het nieuwe verbond in het bloed van Christus, omdat hij weet dat die boodschap mensen gaat raken en veranderen. Het is Gods liefde die mensen overtuigt. Wees niet bang Paulus, maar spreek en zwijg niet. Gelukkig heeft hij Gods raad ter harte genomen en kunnen ook wij van zijn woorden genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten