dinsdag 20 december 2016

Krachtig verwachten

Efeziƫrs 6:10
‘Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht.’

Ik heb een aantal keren met pech langs de weg gestaan. Dan belde ik de Wegenwacht en die beloofden dat ze eraan kwamen. Dat gaf een heel gerust gevoel. De zekerheid dat hulp onderweg is, geeft je kracht. Niet om de motor zelf te gaan repareren, maar kracht om te wachten. Zo mag je deze tekst ook gebruiken. De zekerheid dat hulp onderweg is, geeft je de kracht om erop te wachten. Dat wachten is dan verwachten, en dat maakt je sterk. Zijn kracht komt je te hulp. Niets aan de hand. Geen paniek, Jezus is je helper. Geloofskracht is gebaseerd op de absolute zekerheid dat God doet wat Hij belooft. Zie, Ik ben met u alle dagen. Ik zal u niet begeven, of verlaten. Ik zal met de beproeving voor de uitkomst zorgen. O, kijk, daar is de Wegenwacht al. En na een paar ingrepen kan ik mijn reis vervolgen. Goed dat ik niet zelf ben gaan prutsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten