vrijdag 9 december 2016

Vrede en rust

Leviticus 26:6
‘En Ik zal vrede in het land geven, zodat gij nederliggen zult, zonder dat iemand u opschrikt; Ik zal de wilde dieren uit het land uitroeien, en het zwaard zal uw land niet teisteren.’

De zegeningen die God uitspreekt over Zijn volk zijn heel specifiek. God begint met vrede. Ik zal vrede geven. Dat zei Jezus ook. Vrede geef Ik u, mijn vrede laat Ik u. Zodat gij nederliggen zult. Dat spreekt over rust en veiligheid. Niemand zal u opschrikken. Dus ook geen berichten meer waardoor we in de war raken. De wilde dieren spreekt over de boze machten der duisternis. Je ziet ze rondom het kruis van Jezus. Dat is ook de plaats waar ze verslagen zijn, machteloos gemaakt. De dief die er alleen op uit is om te stelen en te roven zal uw land ook niet meer teisteren. Voor wie het zien kan, staan hier allemaal zegeningen die we in ons eigen leven mogen ervaren. Gods vrede is je gegeven, zodat je niet langer onrustig en opgeschrikt hoeft te leven. Blijf rusten in Gods vrede en besef dat Hij je beschermt en zegent. Besef ook dat de tegenstander is ontwapend en dat hij is verslagen. Laat je niet langer angst aanpraten. Er is vrede en rust voor iedere gelovige.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten