zaterdag 30 september 2017

Maar gij ziet Mij

Johannes 14:19
‘Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven.’

Vroeger speelden we als kind het spelletje ‘ik zie, ik zie, wat jij niet ziet’, maar uiteindelijk zag de ander het dan ook. In dit geval zegt Jezus dat alleen degenen die leven Hem kunnen zien. De wereld leeft dus niet, zij zijn voor wat God betreft nog in de dood. Geestelijk dood ben je als je Jezus niet ziet. Wanneer je ogen opengaan, zie je Jezus in al Zijn glorie en luister en begin je ook zelf te leven. Daar draait het om in het leven, dat je ogen gericht zijn op Jezus. Wanneer er een probleem opdoemt, zie jij Jezus. Hij gaat voor je zorgen, wees niet bevreesd. Wanneer je geen uitkomst ziet, blijven je ogen gericht op Jezus, want Hij leeft en jij zult leven. De dood zal je niet meer in zijn greep krijgen, daar ben je voor altijd uit verlost. De dood is verslonden door het leven, omdat Jezus leeft en ook voor jou uit de dood is opgestaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten