woensdag 25 oktober 2017

Christus leeft in jou

Galaten 2:20
‘Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.’

Wat een geweldige tekst, maar helaas heel vaak verkeerd begrepen. Niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. Dat betekent niet dat ik nu Christus ben geworden, maar wel dat ik me niet meer zo druk moet maken om mijn eigen ik. Dat eigen ik, wat vlees genoemd wordt, doet niet meer mee. Het zit er wel, maar eigenlijk voor spek en bonen. Je hebt geloof gekregen om tegen je vlees te zeggen: ik leef in Christus en niet meer in jou. Gods liefde en genade hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten uitgeschakeld, mee gekruisigd. En als dat vlees nog eens opspeelt, moet je niet proberen het te overwinnen, maar je schakelt weer over op je geloof dat God je liefheeft en dat je leeft in Christus, sterker nog, dat Christus leeft in jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten