dinsdag 16 januari 2018

Zie jezelf zoals God je ziet

Hooglied 7:10
‘Van mijn geliefde ben ik, en naar mij gaat zijn begeerte uit.’

Kun je je voorstellen dat God verliefd is? En dat Hij verliefd is op jou? De bruid in het Hooglied kon zich dat niet voorstellen, ze zei: ‘Ik ben zwart, mijn huid is verbrand door de zon.’ Ze vond zichzelf tegenover de koning niet mooi en aantrekkelijk. Misschien hadden mensen haar wel verteld, dat ze niet mooi was en was ze dat gaan geloven. Maar de bruidegom bekeek haar met heel andere ogen, Hij vond haar mooi en prees haar schoonheid. Hij verlangde naar haar en zocht haar op. Zo is het ook met gelovigen in Christus. Er is zo vaak verteld dat je een zondaar bent en slecht, dat je jezelf tegenover God niet mooi en aantrekkelijk kunt vinden. Toch is dat de waarheid. We zijn door het offer van Jezus mooi en aantrekkelijk, ja zelfs volmaakt geworden. In Gods ogen zijn we rein en rechtvaardig. Daarom wil Hij bij ons zijn en in eenheid met ons leven. Hij wil en zal ons nooit meer begeven of verlaten en zal niet toestaan dat er ook maar iets Zijn liefde zal onderbreken. Zie jezelf zoals God je ziet, als Zijn geliefde, begeerlijk en aantrekkelijk voor altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten