maandag 29 oktober 2018

De reus is verslagen

1Samuël 17:9
‘Indien hij met mij vermag te strijden en mij verslaat, dan zullen wij u tot knechten zijn; maar indien ik hem overwin en versla, dan zult gij ons tot knechten zijn en ons dienen.’

Goliath was zeker van zijn overwinning. Niemand durfde met hem de strijd aan te gaan. Het leger van Israël was bang en de reus werd steeds brutaler en uitdagender. Maar hier maakte hij toch een fout. Er was wel degelijk iemand die hem kon verslaan. David heeft de reus verslagen. Niet door kracht of geweld, maar door Gods Geest. Hij is daarmee een beeld van Jezus. Jezus heeft de dood verslagen die door de zonde van Adam was gaan heersen in de wereld. Hij heeft de vijand van zijn kracht beroofd. Jezus zei: ‘Wie in Mij gelooft zal leven, ook al is hij gestorven. Ik ben de opstanding en het leven. “ Dat is ook meteen de volgorde, eerst de opstanding en dan het leven. Veel mensen zuchten nog onder de druk van de zonde, maar het goede nieuws is, dat je mag opstaan en leven. Jezus heeft je bevrijd. Je hoeft niet langer bang te zijn. Stel je vertrouwen op de Here Jezus en je zult je leven zien veranderen. Hij stierf aan het kruis voor allen, zoals David voor allen bevrijding bracht van de reus Goliath.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten