dinsdag 2 oktober 2018

Door een offer zijn alle offers overbodig geworden

Hebreeën 10:11
‘Voorts staat elke priester dagelijks in zijn dienst om telkens dezelfde offers te brengen, die nimmer de zonden kunnen wegnemen;’

Er is maar een offer wat de zonden van de wereld heeft weggenomen en dat is het offer dat Jezus bracht. Alleen door Hem staan we rechtvaardig voor Gods troon en worden we vrijgesproken van schuld. De offers van het oude verbond konden het probleem van de zonde niet oplossen. Ze moesten juist aantonen, dat alle mensen onverbeterlijke slechteriken zijn. Maar nu Jezus zijn offer heeft gebracht, zijn de zonden weggedaan en is de schuld vergeven. We zijn voor God opnieuw geboren, nu als kinderen van Hem. Maar het is en blijft door Jezus Christus. De grootste fout die we nu nog kunnen maken, is dat we geloven dat we zelf onze rechtvaardigheid in stand moeten houden door zondeloos te leven en telkens te belijden dat we iets verkeerd hebben gedaan en om vergeving en genade te vragen. Er zijn veel christenen die dagelijks hun zonden belijden en om vergeving vragen. Die gedragen zich als de oudtestamentische priesters en aanvaarden niet dat alle zonden voorgoed zijn weggedaan. Ze proberen hun eigen gerechtigheid op te krikken naar Gods niveau en dat is onmogelijk. Wees blij met het ene offer van Christus. Eens voor altijd heeft Hij ons in Gods tegenwoordigheid gebracht. Niet omdat wij perfect zijn, maar omdat Hij dat is. De focus moet naar Jezus. Alle lof, eer en aanbidding is voor Hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten