zaterdag 27 oktober 2018

Niemand is U gelijk

Jeremia 10:6
'Niemand is U gelijk, HERE! groot zijt Gij en groot is uw naam in kracht!'

Het is leuk om de eerste verzen van Jeremia 10 te lezen. Het gaat over allerlei afgoden door mensen gemaakt. Beelden van hout of metaal, kunstig gemaakt, maar ze doen niets, kunnen niets en betekenen niets. De enige God die hemel en aarde kan bewegen is de God van Israƫl. Hij spreekt en voert uit, Hij kondigt aan en voltrekt. Hij is de levende, liefdevolle God die voorziet. Waar niemand uitkomst weet, helpt Hij. Wat niemand voor mogelijk houdt, doet Hij. Water uit een rots, een pad door de zee, de zon die een nacht niet ondergaat, het zijn voorbeelden uit de vele die de Bijbel beschrijft. Niemand is U gelijk, schrijft Jeremia. Groot zijt Gij en groot is Uw naam in kracht. God is voor ons, voor wie zou ik vrezen? God is mijn helper, voor wie moet ik schuilen? God is mijn Vader, bij Hem ben ik veilig. Roep Zijn naam uit en je voelt de kracht bewegen. Hij geeft uitkomst, zelfs tegen de dood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten