maandag 24 december 2018

Jezus droeg onze ziekten en smarten

Jesaja 53:4
‘Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.’

Uit dit vers spreekt zoveel genade. Alleen al het woordje nochtans, dat betekent ondanks alles, toch. Ondanks het verval van de mensheid door de zonde, ondanks de voortdurende krenking en afwijzing van Gods liefde, ondanks de haat en vijandschap tegenover de Schepper, geeft God de Vader het liefste en kostbaarste wat Hij heeft om de wereld met Zich te verzoenen. En let ook eens op de woorden, wij echter. Bestaat er een grotere tegenstelling tussen wie Jezus is en hoe Hij ontvangen werd? En toch heeft Hij onze ziekten op Zich genomen en onze smarten gedragen. Ziektes en smarten vormen misschien wel de grootste oorzaken van het lijden op aarde. Jezus heeft ze op Zich genomen. Door Zijn striemen zijn we genezen. Deze waarheid is moeilijk te aanvaarden, maar daarom niet minder waar. Ziektes en smarten komen uit de koker van de vijand. Ze vormen een aanval op onze zegeningen en op onze vrede. Ziektes en smarten mogen we in Gods hand geven met de absolute zekerheid dat Hij ze in Christus van ons heeft afgenomen. Verwacht herstel door het volbrachte werk van Jezus en laat je nooit wijsmaken, dat God je dit te dragen geeft en met straf heeft het al helemaal niets te maken. Dank God voor de verlossing en vernieuwing in Christus en spreek uit wat je gelooft: door Zijn striemen ben ik genezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten