vrijdag 8 februari 2019

Gods woord is betrouwbaar

Psalmen 89:34
‘Mijn verbond zal Ik niet ontwijden, noch veranderen wat over mijn lippen gekomen is.’

God betuigt keer op keer dat Hij zich aan Zijn woord houdt, zelfs als mensen ontrouw zijn, blijft Hij trouw. Daarom is het zo goed voor je hart om je in Zijn beloftes te verdiepen. Ze geven je een diepe innerlijke vrede en een vaste zekerheid. Zoals het leven van God onvernietigbaar is, zo is het ook met zijn woorden. Elke belofte van God is betrouwbaar, evenals Zijn uitspraken. Het is volbracht betekent gewoon dat er niets meer aan hoeft te worden toegevoegd. Je bent nu rein en rechtvaardig, omdat God dat heeft gezegd. Twijfel niet aan Gods woord. Je eigen gedrag is geen maatstaf voor Zijn trouw. Probeer niet Gods trouw te verdienen, want dat kan niet. Ja, soms val je jezelf tegen, maar dan is het juist zo genadig dat Gods woord onveranderbaar is. Zeg steeds tegen jezelf: God houdt van mij en al mijn zonden zijn vergeven. Ik leef onder Zijn gunst en daarom zal Hij mij altijd steunen en zegenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten