maandag 12 augustus 2019

Bepaal je keuze

Jozua 24:15
‘Wanneer u daar niet toe bereid bent, kies dan nu wie u wel wilt dienen: de goden van uw voorouders ten oosten van de Eufraat of de goden van de Amorieten, van wie u nu het land bewoont. In ieder geval zullen ik en mijn familie de HEER dienen.’

Af en toe komt er iemand langs die alles op scherp zet, Jozua was zo iemand. Elia op de berg Karmel deed hetzelfde. Hij zei: ‘Hoe lang blijf je op twee gedachtes hinken?’ Ook Jezus is zo iemand. Hij zegt: ‘Laat alles achter en volg mij.’ Als je keuzes tegen die van je gezin of van je familie ingaan, wat moet je dan doen? Jezus zegt heel simpel: ‘Volg mij.’ De enige vraag die je moet stellen is: Volg ik mensen, of volg ik Jezus? Er is maar een familie belangrijk en dat is Gods gezin. Wie daartoe behoort, is gezegend, wordt gezegend en heeft de juiste keuze gemaakt. Dit betekent niet dat je moet breken met je familie, maar wel dat ze niet bepalen hoe jouw keuzes zijn. Het is fijn als je met anderen uit je gezin of je familie dezelfde keuzes maakt en Jezus volgt, maar zelfs als je dat als enige doet, kan het een zegen worden voor de rest. Wees vooral blij met Gods gezin en wees een zegen voor je aardse familie door ze niet te veroordelen als ze je keuzes niet delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten