vrijdag 3 april 2020

Jezus volgen komt voor alles

Lukas 9:61
‘En weer een ander zeide: Ik zal U volgen, Here, maar laat mij eerst afscheid nemen van mijn huisgenoten.’

Jezus volgen betekent dat je Hem op de eerste plaats stelt. Hij bepaalt de koers en Hij stelt de prioriteiten. De argumenten van degene die zegt: ‘Ik zal U volgen’, zijn niet verkeerd, maar ze staan het volgen in de weg. Ze nemen de eerste plaats in, ze vragen voorrang. Het vertelt iets over het hart van de spreker. Zijn mond zegt: ‘Ik zal u volgen’, maar zijn hart zegt: ‘Eerst afscheid nemen van mijn huisgenoten.’ Paulus leert aan de Romeinen, dat je met je hart gelooft en met je mond belijdt. Die twee moeten overeenstemmen. God is geïnteresseerd in je hart. Wanneer je hart op Hem is gericht, zal je mond daarover getuigen. God vraagt van ons niets anders dan Hem te vertrouwen. Wanneer je Hem volgt, ben je in rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten