zaterdag 5 januari 2008

De HERE zal u stellen tot een hoofd

Deuteronomium 28:13
"De HERE zal u stellen tot een hoofd en niet tot een staart, gij zult enkel opgaan en niet neergaan, wanneer gij luistert naar de geboden van de HERE, uw God;"

Praktisch alle beloftes van God hebben ook een voorwaarde, doen wat God zegt. Maar de hoofdgedachte is dat God het beste voor ons wil. Hoeveel situaties kunnen er zijn, waarvan je denkt: “Dit wil ik niet.” Dan doet God je deze belofte kennen. Hij helpt je om te heersen over elke situatie, om de kop te zijn en de initiatieven te nemen. Het woordje ‘zal’ laat zien dat het een proces is, dus houd moed, de oplossing is nabij.

Gebed: “Heer, soms voel ik me de staart, maar u leert mij vandaag dat ik de kop mag zijn, dank u daarvoor, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten