vrijdag 9 mei 2008

Ik verkwik de vermoeide ziel

Jeremia 31:25
"Want Ik verkwik de vermoeide ziel, elke versmachtende ziel verzadig Ik."

Je kent het vast wel. Je loopt door de hitte en je voeten gaan zeer doen. Je lichaam raakt moe en uitgeput en je hebt geen water genoeg bij je. Niet alleen je lichaam wordt moe, maar ook je ziel. Je wordt stiller en je stappen gaan trager. Bij het minste of geringste ben je in staat een fout antwoord te geven. David kende dat ook, uitzien in een dor en dorstig land zonder water. Maar hij zag wonderlijk genoeg uit naar God. Davids kende God, Hij was zijn Vriend. God kende David, de man naar Zijn hart. David verkwikte zijn vermoeide ziel bij God. Zoals koel water het heerlijkst is voor een vermoeid en dorstig lichaam, zo is Gods verkwikking voor de vermoeide ziel. Gods water dat verkwikt zijn Zijn beloftes. Zijn woord verkwikt mijn vermoeide ziel.

Gebed: “Vader ik dank U voor uw verfrissende woorden, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten