zaterdag 24 mei 2008

Ik zal u uitermate vruchtbaar maken

Genesis 17:6
"Ik zal u uitermate vruchtbaar maken en u tot volken stellen, en koningen zullen uit u voortkomen."

Dit zijn de woorden van God tot Abraham, een kinderloze man van 99 jaar, met een lichaam dat verstorven is en met een onvruchtbare vrouw. Ook vraagt God die dag: “Zou voor de Here iets te wonderlijk zijn?” Het is zo geweldig mooi, dat God niet gehinderd wordt door onze beperkingen. Hij doet gewoon wat Hij belooft, of het nu volgens de wetten van de natuur mogelijk is of niet. Gods kracht en mogelijkheden zijn bovennatuurlijk. De natuur met haar wetten zijn voortgekomen uit het spreken van God. Hij staat boven de natuur en daarom kan Hij ongehinderd beloven wat voor mensen onmogelijk lijkt. Geloof in Hem die spreekt aanvaardt dat.

Gebed: “Heerlijke God, U bent hoog verheven boven de schepping, dus ook boven mijn verstand, ik onderwerp mij aan U, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten